Nu till resten...

Nu så ska jag visa resten vad jag gjorde har äntligen lite tid! Den här gillade jag också, gillar tydligen bling bling, ok kanske lite för färgstark foto för de dova färgerna men man får väl göra så, visst hade det  varit fint med nåt svartvitt eller nåt man hade ändrat till lite mer vintage aktigt, men nu så har jag ingå såna foton och jag gillade verkligen detta foto.


Lite detaljbilder.

Tror faktiskt jag fått spännet från Hoppetossan för länge sen i ett rak, miniblomman är faktiskt från en BH jag skulle slänga hihi...

Och så en till eller två egentligen, en dubbel LO till husbyggsalbumet.

Det är en overlay "murade väggen" där bak. Här ser ni Marcus som var med och ville hjälpa till pappa.
så till den andra sidan
det murades till sent på natten så det gick fort att få upp stommen då vi hade god hjälp från en del kompisar, här på bilderna var det Stein, Jakob, Pasi och Carro och Kristoffer vid blandarn, men vi har haft lite hjälp från andra med när taket skulle sättas upp och läggas på tegel men det får jag ta och scrappa om en annan gång.

Och så här ser de ut ihop.


Sen är det kortet jag hade till lördagens kortutmaning och min vinst för det. De jättesöta stämplarna från Bildmålarna, så nu har jag med påskstämplar, Penny Black stämpeln är nåt uppstämplat jag fått från Hoppetossan, blev bara lite suddigt målat hade inget bra brun färg så jag målade igelkotten med torr chalk.

Så nu ska jag göra några små påskkort innan jag plockar ner resten av scrapsakerna innan flytten.

Orkar ni se mer? Ähh jag har ändå ingen tid att sitta här senare så jag får väl visa upp resten med nu.

Detta gillar jag färgerna på, blir så glad när man tittar på den. Detta var till söndagens tekniktävling, och man skull tänka vågigt, och jag tänker på alla papperna och journalingpappret är vågiga i kanterna, sen är det min minsta son som har en hårspänne, det är ju lite vågat det...



En fjäril jag stämplat och haft på glossy, sen en del blommor och spets och pompom snöre eller vad det nu heter och en Tim Holtz nyckelhål och långa remsor av papper det där gröna smala som sticker upp. 
 
Detta var till en skisstävling på söndagen, om våran skridskoutflykt i januari. ramen har jag embossat med liguid platinum och sen en bling rondell och egengjorda biljetter.


Närbild så klart.


Och så en sista

Om Jonathan när han just nu är så intresserad av bokstäver så detta papper passade han så bra.
Och så lite bling bling som förgyller det hela.


Kan säga att jag vart jättenöjd med mina alster från helgen förutom den lite rosiga, måste bara öva mer och scrappa i rosa, en utmaning för mig själv.

Nu ska jag till tvättstuga, sen dansskola sen till bygget och börja sätta ihop vårat kök. tyvärr så blev det inte visningsköket, men en annan IKEA kök, hon försäljaren sa att hon ångrar att hon inte sålde visningsköket till oss, för de som köpte den var ena riktiga strulpellar (hennes egna ord) att de får en fin kök för under halva priset men förväntar sig att IKEA ska plocka ner det med åt dem, rätt åt de tyckte jag, vi vet ju åtminstone hur man använder en skruvdragare.

Nä ingen tid med detta längre


Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Cajsasmamma

Passar på och säger att jagtycker att dina alster var fina , allihopa...

Kolla in i min blogg så ser du ett kort som jag gjorde häromkvällen..



/ Hannele

2009-03-21 @ 14:36:25
URL: http://nogg.se/MorOchDotternTornrosa
Postat av: Cyllan

Vilka härliga LO:s du skapat.

Jag gillar fotot du har på första LO:n men jag gillar ju färgglada saker...hihii.

Bygg-LO:n - wow så häftigt det blev med den murade väggen som bakgrund

Och så härligt det blev med alla blommorna på den gröna LO:n

Hoppas du hinner pyssla lite på dina påskkort innan du ska packa ner allt

Ha det bra

Kram C

Ps: du har väl inte missat att jag har lagt ut en kortutmaning i scrappartråden med just Påsk som tema?? Ds

2009-03-24 @ 18:55:16
URL: http://h-zon.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0