Loppisfynd och vardagsmat


Nu har jag surfat klart runt min vanliga bloggrunda. Som jag brukar göra dagligen, eftersom jag inte har något eget liv, nävars, vill få lite inspiration till mitt skapande i Scrappizens tecken.

Jonathan verkade mycket gladare idag, vilket ju känns skönt. Han hade lekt med Hampus och Lukas idag i skolan, sen lite med Hannah och Hampus en snabbis nu på kvällen, när Uffe skulle upp till fotbollsplanen och prata om fjärrvärme/bredband och de var där med.

Ja, på söndag sticker jag och Uffe till Polen, två nätter på båten en dag på land, tar med våran egen bil, om vi nu hittar nåt roligt till huset. Passa på ta kombinerat bröllops- shoppingresa.

Nu vill jag visa vad jag köpte i söndags för några tior till Emilja från loppiset brevid auktionen jag var på, brukar aldrig hitta nåt just från det loppiset, men detta kunde jag ju inte motstå.
image87
Tänkte hon kunde ha detta till nån av hennes porslinsdockor, men ingen kunde sitta på den, får skaffa henne en docka som sitter. Emilja var såå förtjust i detta, Barbiesarna fick gunga direkt på den.

Jag som skulle rensa och packa kommer hem med mer saker, ja ja det ena förrådet är nästan tomt nu, hittade mina gamla svan-samling och oljelamps-samling i förrådet, förstår att jag inte kan ha allt, så de största svanarna får väl duga som blomkrukor i år, tills frosten knäcker de. Undrar om ni vill veta hemligheten varför mina tagetes har växt så fort? Nä, det törs jag inte säga. Äsch jo... mannen kom på ett sätt för två år sen när jag började odla dem själv, jo ta pottan barnen kissat i, hälla ur kisset i toan, sen ta det första "sköljvattnet" och vattna tagetesen med, de växer hur mycket som helst då, sen ibland på sommar-kvällar går gubben ut med pottan och vattnar alla våra blommor med det. I år sådde jag bara inte lika många frö som jag brukar eftersom jag kommer jobba så mycket närmaste tiden, så jag hinner inte lika mycket som jag gjort tidigare år.

Gjorde klart min LO idag som ska vara till veckans utmaning. Joo sista utmaningen jag var med i kom jag sist i hehe...så kan det också gå. Man kan ju inte alltid ligga på topp.

Idag blev det faktiskt Hortkalv till middag med potatisklyftor, orkade inte göra nån sås så det blev Pesto av nån pulver Mix. Igår ville inte Emilja ha blodpudding och idag ville hon inte ha potatis, åt bara kött, konstiga unge.

Kan säga att jag nästan aldrig lägger upp maten fint på fat på vardagar, men ibland vill man göra nåt annorlunda i denna trista vardag, för att pigga upp familjen och inte minst sig själv.

Nej nu börjar tröttheten göra sig påmind. Godnatt.


Kommentarer
Postat av: kiry

Vilken söt gunga!!!

2008-04-19 @ 17:03:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0