Polen resa imorgon

Idag har jag inte vart inne så mycket, joo morgonen gick jag här hemma som i ett töcken, fick migrän igår som inte ville släppa förräns först vid middagen idag. Var och handla med barnen, Uffe har tvättat och gjort i ordning bussen som vi ska ha över till Polen imorgon, tänk två hela nätter utan barn, kommer dö av längtan till de. Hur ska farmor och farfar (inte mina, barnens) klara av allt? Så mycket har de inte varit med dem, men mamma lovade komma och se till och hjälpa dem om det behövdes. Så det blir nog bra.
Nu är det andra helgen i rad som vi inte varit ute i stugan
Nu har vi fått lite offerter på lite byggfirmor med. Men att det var så noga med exakta färgkulör på vägg, tak och fönster till bygglovet visste jag inte, men det har vi tagit fram nu med.

Som alla förstår så hinns det inte scrappas här nåt nu, men nu är det ju nästan sommar så det gör inget. Får ta det till regniga dagarna, som vi får hoppas att det inte blir så många av i år.

Tänk om en vecka ska jag börja på mitt nya jobb på Skatteverket. Spännande på ett sätt vis men också lite skrämmande, det är det ju alltid innan man börjar lära nya arbetskamrater och framför allt hur man ska klara av själva jobbet, är jag kvalificerad nog? Tänker jag i alla fall.

Har köpt en ny bil till mig, nej ingen NY men ny för mig, min Cheva drar ju så mycket bensin, och jag har lite svårt att åka till jobbet med kommunala färdmedel eftersom jag bor i Mantorp och jag ska börja jobba i Motala, så då har jag köpt en billig bil som drar väl halva vad Chevan gör. En gammal rostig ful Renault 5, duger som jobb bil. Jävla kapitalistsvin är väl jag!?!

Mamma åkte till auktion i Mantorp idag men jag ville inte följa med, eftersom jag har så mycket skit här hemma redan. Fast nån resa till Majas loppis blir det när hon öppnar nu till valborg. Borde kanske fråga om jag kunde lämna in en del istället. Vet inte vart jag ska göra av med allt som jag samlat på mig från loppisar och auktioner genom åren? Men, men få se. Har nu börjat och rensa det andra förrådet också som jag har här. Och nedervåningen är väldigt mycket nerpackat. Så jag behöver inte stressa med det sen, när vi väl sen flyttar härifrån. När det nu blir av?

Måste gå och sova nu.
Natti natti




Kommentarer
Postat av: Pertan

Hua det är inte roligt med migrän, skull jag lätt kunna leva utan :( Hoppas att du mår bättre och att resan blir fantastisk :)

2008-04-21 @ 20:23:13
URL: http://storastorasyster.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0