Pratat med läraren

Fick tid till klassföreståndaren vid middagen idag. Så jag var i skolan och pratade med henne om problemet med Jonathan, så nu skulle de hålla extra öga på retstickorna, och försöka få Jonathan och säga hur han har det egentligen för han vill inte säga hur han mår eller känner sig, de tycker också att han är lite för försiktig, så nu skulle det bli uppföljning av detta. Skönt att jag fick tid med läraren så pass snabbt, med en halv timmes varsel. Jag gillar lärarna på skolan väldigt mycket de är så duktiga, och snälla jämt, men det är som hon säger att barn är smarta, de vill ju inte alltid visa eller göra dumheter när de ser, att de gör detta i smyg, och då ser inte lärarna vad som egentligen pågår, men hoppas de håller ögona och öronen öppna som hon nu lovat.

Kommentarer
Postat av: kiry

Vad skönt! Hoppas det blir bra! När du är hemma och de har rast kan du ju gå dit och kolla till dom...

2008-04-15 @ 15:28:11
Postat av: Tygbiten på FL

När det gäller ens barn blir jag som en tiger. Har varit med om när några har terrat en av mina söner och jag blir helt galen.
Eftersom vår älste son har Aspergers syndrom så har han svårt med sociala kontakter. Vår son är storväxt och killen som terrade honom var ett år yngre och mindre i storlek. Det hjälpte inte med att säga till att jag ringer din mamma. Inte förrän jag sa till honom (hotade) att:
- Den dagen Johan tappar humöret och ger sig på dig så råkar du illa ut. Han är stor och du kommer fara som en vante. den dagen kommer om du inte slutar och kom inte till mig och klaga för jag har varnat dig.
Det är hemskt men det var det som behövdes! Efter det blev det lugnt. Jag tror att det är viktigt att man visar sig som förälder att man finns runt omkring och att man vet lite om barnet som mobbar ens barn.
jag är inte stolt över att jag hotade killen ifråga men det var ren impuls som kom när jag hörde hur han gick på sonen.
Jag håller tummarna för er.

2008-04-15 @ 22:29:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0