Tuppjuck med datorn igår

Studiedag idag för stora grabben, de små får vara på dagis ändå, vill ha lite egentid med den stora han behöver det. Ska till bibblan med honom, kvällssagorna börjar bli lite uttjatade nu. Kanske finns det nån rolig pyssel eller scrappingbok att låna oxå, fast de brukar vara upptagna jämt.
Kände mig lite duktig igår, skulle åka på gympna som vanligt men mamma ringer lite tidigare att ska vi inte ta cyklarna, javisst  tänkte jag, har ju ingen egen cykel än men har en till låns,tyckte det var lite dåligt med luft i däcken så jag tog och pumpade, trodde jag ja. När vi kommit fram till gympan efter en kvart, var det helt slut med luft i däcken, var ju rätt slut redan efter att jag cyklat med punka, men det gick bra i gympan orkade hålla på och träla, skulle skämmas om jag inte gav järnet, när ledaren är en jag känner. Sen pumpade däcken vid macken  och gick bra att cykla hem sen. Så det blev 1 ½ timmes träning igår, Tjejtrampet Here we come.
Fick plats till scrappingträffen i Bokhandeln, kul att få prova på distress och embossing och annat välbehövligt, är ju så ny så då känns det att man vill prova på en massa innan man börjar köpa på sig allt.
Fick en massa fina tygstuvar med paljetter av en av våra hyresgäster, hon är en finsk romer och hon syr en del, men tygena är ju såå fiina.
Syns inte bra men nån blomranka kan jag klippa ut och använda till srappingen, har använt förut till kort och så. De flyttar ifs, till samhället om ett par veckor, då kan jag inte tigga till mig tygbitar mer.
Påbörja på en Lo igår kväll igen, men ögonen började bli så trötta att jag orkar inte hålla dem uppe så sent. Hittade ett kort jag tänkte till denna veckas utmaning på FL oxå, men papprena är kvar att plocka fram bara om de passar de jag har hemma.

Jag är fäärdig hörs från toa så nu måste jag sticka. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0