Ute-skapar-dag

Ja då kom man hem efter en hel dag utomhus, har varit ute på tomten och Uffe har börjat laga lekstugan och jag skrapat och målat stolar.
image66
Här får lekstugan lite, Falu rödfarg välbehövligt som ni ser.

Och nu till insidan:
image67
Här ser ni att det är lite ruttet på ena sidan, så Uffe sätter dit en ny balk längst ner och nya bräder har det blivit med, sen är ju stugan upplyft från marken så det är luftigt under nu. Vi får väl hålla på med sånt här tills det efterlängtade bygglovet kommer.
Här får ni sen en före bild på en av stolarna, glömde ta en efter men det kommer förhoppningsvis imorgon.
image68
Såå snygga de ska bli.
Sen har jag hittat en gammal kista i ett av förråden, tänkte först måla vit den med, men vet inte om jag törs den är ju från 1842
image69
 
image70
Vet inte nu vad jag ska göra med den...
Emilja har hittat en kompis till sig, närmsta grannen har en tjej som är lika gammal som hon.
image71
Där ute springer de efter fem sekunders bekantskap runt deras hästhage, och de lekte hela dagen och skulle fortsätta imorgon med. Blev så glad att de fann varandra direkt. Lite synd för Jonathan att han inte har så många kompisar bara, han är så försiktig bland andra barn, inte alls den pratiga och spralliga som han är hemma.

Och till sist en bildfråga, om nån kan komma på vad detta är?
image72
Detta har varit med i Hylands Hörna för lääänge sen. Gissa gärna, svar kommer imorgon.

Som ni alla förstår har det inte blivit så mycket scrappande här, håller på med det första namnalbumet, men nu har jag fastnat vid bokstaven T, alltså till JONATHAN. Kanske scrappar jag lite ikväll, Jonathan har iförsej fått välja papper själv till det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0