Akuten igår...

Det gick bra sen för Uffe och alla barnen i simhallen, sen tog de och åt på MAX och åkte vidare till Busfabriken, är så stolt att han klarade allt det på egen hand med fyra barn. Under tiden städade jag hela huset och gjorde två smörgåstårtor och en vanlig gräddtårta, blåste ballonger och handlade men det är ju inget jämfört vad han hann åstadkomma...
Så lördagen gick väl Jonathan fick dock en del presenter och en massa pengar( för en sjuåringens ögon sett). Söndagen gick åt och äta lite smörgåstårte rester och sen åkte vi till stan Uffe skulle handla några rördelar, jag köpte lite flyttkartonger från Jula och en ny bilbarnstol inhandlades till Marcus för den lilla Houdinin kommer loss från Britaxen hur hårt jag än drar åt, men han var glad för sin nya Akta-stol.
Kvällen var ju Salsa lektion, nu börjar man kunna vicka på arslet mer när man kan grundstegena utantill.
Måndagen alltså igår var en riktig stressdag, skulle vara på banken vid tio och skriva på lite papper inför fredagen, då det är den egentliga tillträdesdagen, sen ringde de från dagis och sa att Marcus var dålig i magen (hade varit där i en timme), hämtade honom och han har ju inte varit där på 1 1/2 vecka och de sa att de knappt kände igen honom, han hade magrat av rejält, tycker ju själv att hullet har börjat försvinna men jag som är med honom hela tiden har ju inte sett hur illa det egentligen var. Ringde VC men de skulle skicka en tid, men de på dagis rekommenderade att jag skulle åka till akuten, skulle bara sköta ett ärende i Mjölby först så jag hämtade granntjejen Nattis så hon kunde se efter honom lite. Sen åt vi på Mc Donalds och åkte in till Motala och akuten där. Blev slussade till barnmottagningen. Det blev lite pricktester, nya gluten- och mjölkprover och vägning och mätning, han har ju vägt nåt på 16+ men nu hade han gått ner till 14,2 alltså detsamma som han vägde i Oktober. (Det samma som om jag skulle ha gått ner en tiondel av min vikt på kort tid som skulle vara ca 8 kg) Men pricktesterna visade ingen allergi så nu skriver jag matdagbok och det blir lite detektivarbete för att se vad det är för fel på min lille älskade son. Sen direkt därifrån och hämta de andra barnen och handla hemma vid 17.40 laga kvällsmat och sen skulle jag till gympan vid sju, efter gympan lägga barn och somnade hos dom när jag läste kvällssagan så vid halv tio duschade jag och sen stupade jag i min säng, igår var jag alltså helt slut. Men barnen sov oroligt de två äldsta kom till oss och det blir ju inte så mycket sömn när de sparkar och rör sig. Vid fyra imorse spydde äldsta grabben igen (för tredje gången på tre veckor). Skulle haft storstädning idag men är så slut så jag tar det lilla lugna här, eller lugna och lugna, så gott det går med tre vildar hemma. Men annars är allt bra ska packa lite grejer som jag inte behöver, och köra till stugan till förrådena där. Sen ikväll är det Step Up igen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0