Laktosintolerant och mysbad

Förstår mig inte på dagiset ibland, det har inte vart en hel vecka efter jul som barnen har varit där de har ringt minst en gång i veckan att jag får hämta oftast den yngsta sonen för han är dålig i magen. Men man kan ju inte ha magsjuka varje vecka i två månaders tid. Hmm...Marcus är ju laktosintolerant och det har varit svårt nu i början att veta vad han kan och inte kan äta. Som t.e.x pulvermos det är både mjölk och gräddpulver i. Vissa godis kan han inte äta som choklad och sega råttor för att nåmna några. Det gamla dagiset som de andra barnen var i fyra år fick nog hämta de max 5 ggr på 4 år, har har det blivet 8-10ggr det här året vi är ju bara i mitten av februari. Ja ja...
Igår var det ju alla hjärtans dag om någon nu hade missat det. Gubben fick sina kallingar och choklad till hela familjen (fick bli laktasin till lilla grabben innan). Sen hade jag köpt en badros. Fick en blomma av gubben, dock ej nån ros. Ja efter den goa maten hjortfile´och portersåsen (lyckades med det) så kvällsbada barnen och la dom för att sova sen skulle jag och gubben bada med tända ljus och slängde i badrosen, trevligt mmm...


452877-3


Nej måste till tvättstugan igen och sen till biblioteket och hämta scrappisboken jag har reserverat.
Ciao Bella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0