Rökförgiftad

Var så slut igår, fick magsjukan vid middagen. Mina yngsta barn var hemma från dagis, det vart inte så mycket stimulans förutom barnfilm på DVD för jag var så slut och sjuk, det är väl okej o göra så nån gång?. Ringde mannen så han kom efter ett par timmar och fick ta hand om dem och tvättstugan,  han som inte har tvättat mer än kanske säg 10 gånger under våra 9 år ihop. Men det gick bra till slut. Får väl ta och mangla och stryka imorgon. Vilken tur att jag har honom, älskar honom så mycket.
Idag så hade jag storstädning hemma, nu luktar det så frächt och den stora tvätthögen är borta det blev 11-12 maskiner efter helgens magsjukor. Efter skola/dagis så åkte vi till tomten jag hade tagit med lite bullar och Fanta skulle ta lite mellis där, sen så skulle vi provelda i den befinliga kaminen  men det började ryka så dant in men inget ut från skorstenen , vi vart nästan rökförgiftade så jag åkte hem med barnen efter en liten stund var ju tvungen att laga kvällsmat också. Men det var nåt med nån dosa som hade släppt från skorstenen kom gubben på sen. Lillbroden kom dit också med sin flickvän, tydligen så bor hennes farbror granne där, lustigt vad världen är bra liten. Var ju hos doktorn med imorse, har ju sån värk i benen kan vakna mitt i natten för att smörja benen med ZON-salva, fick remiss till nåt med flödeskontroll verkar vara nåt kuckelns med mina åderbråck (hoppas de opererar bort dem), Sen så var hon liten fundersam om mina blodprover eftersom blodvärdet är jämt lågt även om jag äter järntabletter dagligen, så tog de celiaki (gluten) prover.
Ska nu förbereda för morgondagen  för Alla hjärtans dag, blir inget märkvärdigt, Har köpt kallingar från City Gross med texten Älsklingen bak åt älsklingen och lite choklad till resten av familjen, har inte kommit på vad jag ska hitta på åt ungarna än, tänkte sen mot kvällen laga hjortfile´och portersås och klyftpotatis. MUMS...
Nej, ska nog ta och gå och lägga mig...
 
God Natt 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0