Friskluftsförgiftning

Fy vad trött jag vart när jag skulle lägga barnen, somna i deras säng. Är så seg nu.
Har väl fått friskluftsförgiftning, var ute i skogen och byggde koja och plocka påskris hittade  några tussilago som vi plocka med barnen. För att få lite vårkänslor hemma.
image30
Ska nog ta och pynta riset imorgon med barnen orkar inte ikväll.
Var på stugan hela dan annars, förutom den lilla trippen till skogen. Körde ut barn och gubbe så jag kunde storstäda och möblera om i den lilla stugan, kan ju säga att resultatet vart mycket bättre nu efteråt, ville få i ordning där eftersom när husbyggandet kommer igång så kommer vi nog tillbringa en hel del tid där. Ska packa lite leksaker med barnen som de kan ha där också. Vi skulle ha försökt flyttat på lekstugan i helgen men det hanns inte med, Uffe har ifs pallat upp den. Sen blir det lite renovering av den, isolering och målning det har jag tagit på mig, målandet kanske barnen får hjälpa mig me´. Ska bli så roligt att göra i ordning den, ha mysiga gardiner mm.
image31
Barnen inne i kojan i skogen vi gjorde idag.

Vi vart ju på kalas igår, kom hem nån gång efter midnatt. Men det gick bra med barnen trots allt, Emilja tog två stolar och satt mot varandra och somna där. Grabbarna var uppe tills vi satt i bilen och börja åka hemmåt. De andra som var där hade lämnat sina barn hemma hos barnvakten, det är inte ofta vi gör det, de följer jämt me´men kanske därför de är rätt så lättskötta. Pratade ifs med Uffe på hemvägen att vi borde nog göra nåt bara han och jag nån gång. Jag ska ju bjuda honom på bio nu i April, måste ju utnyttja mina gratisbiljetter jag fick från Memira, där jag gjorde laserbehandlingen mot min närsynheten.

Nä nu är jag så trött så godnatt och Puss på er...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0