Nytt försök

Skrev jättelångt häromdan men allt bara försvann. Lite ledsamt när man inte har tid till det. Hemmet ser ut som bombnedslaget självt, hinner verkligen inte är hemma efter fem sen laga mat direkt och sen lägga barnen sen cyklar man kanske om det finns tid eller försöker tvätta en maskin och kanske hinna hänga upp det samma dag. Men detta jobb håller ju inte på längre än till 18:e juli så det går snabbt, har sökt lite nya jobb redan. Affärsiden jag hade i våras som jag inte tror jag sa här blev inget av, tydligen hade nån annan fått kontraktet för länge sedan, det var att jag och min syster skulle eventuellt ha öppnat travrestaurangen på stallbacken. Men men det kommer alltid fram nåt annat jobb eller erbjudanden.

Gjorde två morsdagkort förra veckan och en tack-kort
Detta gjorde jag till Uffe´s mor, vart inte riktigt nöjd med den. Kommer inte ur min formsvacka känns det som
image125

Detta gjorde jag till min mor, lite nöjdare blev jag med den
image126
Mina härliga nya Tilda (och enda) stämplar.

Sen ville mamma att jag skulle göra ett kort till skolan där hon jobbar, hon har ju varit arbetslös ett tag och så fick hon blommor hemkörda, detta med blev till av en hast (upptagen kvinna som man är)
image127
Men det får väl duga? Glada färger i om inte annat.


Kan säga också att vi har fått ett preliminärt bygglov till nästa vecka, för bra för att vara sant och för att jag ska tro på det, hoppas bara Beijer ger sin offert snarast, har ju begärt offert från flera bygghandel.
Sen ska vi flytta redan första Juli istället så här har det börjats och packats lite mer, men nu i helgen kommer ett par och tittar på lägenheten och på söndag bär det av till Västerås och Tjejtrampet, blir nog kul, vädret verkar bli bra med, bara det inte blåser. Men sen får jag ligga i med packandet och städandet på helgerna, Uffe jobbar hela tiden så han har inte tid och hjälpa mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0