inte en gång till...

Nej fick nog av att ta med alla tre till stan ensam. Först gick det bra när vi kom till stan, skulle bara för en återbesök till Memira och kolla mina ögon, ser förresten superduperbra nu. Men vi var i god tid där så det tog säkert en halvtimme innan jag fick komma in, så då började det klia i barnen de skulle inte sitta still och börja leka kurragömma där.
Innan vi gick därifrån ville jag att alla skulle gå på toa men det var bara Jonathan som gick, tänkte att nu måste jag passa på och åka till nån affär innan jag åker hem, är ju inte i stan varje dag så då tänkte jag att Rusta kan ju inte vara farligt att gå in i, väl inne börjar Emilja hoppa jämfota jag är Kisssnööödig, ahh...till kassörskan i andra änden av butiken och låna toanyckeln, sen är det nån mer som ska gå? nej säger de, då tänkte jag passa på och kissa, E skulle tvätta sina händer då, men sen springer hon bara ut fast jag skriker nej jag ska kissa öppna inte dörren, tror ni hon lyssnar? NEJ! Upp från toastolen och låsa dörren, usch började bli lite irriterad, men jag hittade några fina julfiltband där billigt och julkalender till barnen så då var klockan fyra (hade varit i affären en 1 timme) och Uffe var i stan så då sa han att åk till IKEA så syns vi där och kan äta lite, visst det tog ca 40minuter innan han kom, men där kunde jag slappna av lite de har ju en liten hörna för barnen där. Men när vi kommer och ska sätta oss där så sitter det två gamla tanter och börjar sucka högljutt och i samma stund frågar Uffe aha ska vi sätta oss här? Jag säger höglutt ja, det är ju familjehörnan här, ser du inte skylten Familjestation?! Då ser jag hur tanterna börja veva med huvuden och titta efter skylten. När vi kommer ut så är klockan redan halvåtta, handla ju tvättställskommoder (2stycken) och några tillhörande skåp billigt, det skulle utgå ur sortimentet, då vart jag lite nöjd, sen skulle jag hämta några lådfronter från hämtlagret, på väg ut där backa jag på en bil. Men det vart ingen buckla bara liten skav"sår" (vilket förmodligen skulle gå och ta bort med lite vax)och han killen som äger bilen tyckte att det var inget att bry sig om att det skulle nog kosta mer med självrisker, men gud vad jag skämdes!
Men ensam till stan med alla tre barnen gör jag nog inte om på ett bra tag!

Väl hemma vart det Bonde söker fru och nyheter sen blev det sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0