Lite grattis-och julkort

Gjorde en grattiskort till en tjej i J klass, som hade kalas förra veckan! Fick stämpeln i en RAK från Hoppetossan! Vet inte riktigt vilken stämpel det är eller var man kan köpa det!


Tyvärr hann jag inte ta kort av systerdotterns kort, som också fyllde förra veckan, kanske kan jag göra nån gång senare.

Nu har jag med börjat lite smått med julkort. Tyvärr så är bildkvaliten jätte dålig, kanske skulle ha tagit i dagsljus men ni ser ungefär hur de ser ut.

Det står God Jul på finska. Lite glitterlim på tofsen och fickan.

Oj då, har "bilden" hamnat lite snett. ; ) Det är en ankare tror jag det heter som håller ihop kortet. Papprena kommer från Tiimari Denna var jag ändå rätt så nöjd med.


Usch så dålig skärpa men jag gillade denna med. Här är det gröna pappret från Tiimari och stjärnpappret från Panduro.


Här ett TAG kort, den lilla tagen har jag först embossat texten God Jul med rött sen distressat och sen embossat igen med Clear, ville bara prova en ny teknik. Julblomman klippte jag ifrån pappret (detsamma som två kort ovan) sen drog jag lite med embossingpennan och embossat med rött Och lite glitterpenna på hjärtan på granen.

Sen den sista

Inte riktigt julfärger enligt mig men den får väl duga.

Stämplarna kommer från Panduro.


Sån här biltårta fick lillkillen i år. Bilen verkar vara lite kvaddad, he he... Har vitt sugarpaste till tak och balkar sen grön marsipan till huv och dörrar sen lakrits rullar till däck, den gick åt.     


Och till sist en liten nyfriserad tjej.

Så det går och ordna upp trots att hon gick och klippte lite själv först.

Var på det nyöppnade gymet mitt emot frissan, blev väldigt sugen att skaffa kort där, nåt måste göras har inga kläder allt är för smått eller jag kanske är för stor. Har ju gått upp över tio kilo sen förra sommaren vi gifte oss.


Kommentarer
Postat av: kicki

Åh, så fin Millan blev i håret! Krama henne från mig!

2008-10-10 @ 08:41:27
URL: http://kickis-scrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0