Jag skapar!

Två Lo´sar har det blivit de sista dagarna.
Det första i somras när vi åkte båt och barnen ville spela med spelautomaterna.

Märks väl att jag inte har gjort Lo´sar på länge? Har så lite dekoration och använder bara ett papper, men bara jag får komma igång igen så kanske jag vågar mer sen!?!

Vingarna kommer från en plastpaket där flickan fick en häst (i julklapp), tyckte det var lite synd att slänga det, tog bara lite crackle accents på för att få lite annan känsla för de var helt släta och sen lite glitterlim på varje söm (spik på hästskon).
Sen på varje blomma på pappret så har jag glitterstenar på men dessa syns väldigt dåligt.

Sen har det blivit en till LO, där mina två äldsta har klätt upp sig till superhjältar, det är nog två år sen korten togs och nu ser jag hur de har växt, jag har inga småbarn längre, nästa månad blir ju den äldsta redan åtta, tänk vad tiden går.

Pappret är härliga Kaiser, sen ser ni att jag har använt mina tags här med. Nu ska jag fortsätta med att tillverka egna dekorationer, har ju så lite, men det är ju så lätt att embossa lite hjärtan och mannen kom med lite ståltråd så nåt kan jag väl göra. Måste ha lite till scrapträffen i Mars.

Vaknade idag med värsta huvudvärken (igen) och med "taggtråd" i halsen (igen), Trodde vi blivit av med influensan men icke sa nicke. Sen har inte Jonathan blivit bra med sin mage så vi kör mjölkfri kost här hemma ett tag.
Nu har vi börjat med gröt igen på morgonen, för nu jävlar ska jag ta tag i min viktminskning, får den ena krämpan efter den andra och mina hälsporrar gillar inte att det kommit mer tyngd på de, har så ont att gå och bara av att stå med.
Så torsdag blir det gymet när barnen är på dagis och skola första dagen, för imorgon är det studiedag, då ska de till frisören och klippas med, ser ju för hemska ut mina alla tre killar.

Först hade jag och mannen pratat om att åka till bygget men nu skulle han till Jakob och hjälpa till med deras badrum så skulle han komma och hjälpa oss med huset sen, sen skulle Uffe till skogen och kolla om han får syn på några vildsvin man kan skjuta.


Det var länge sen vi åt vildsvinskött, det är gott.


Kommentarer
Postat av: Hoppetossa

Vildsvin e allt mumma du! Vi åt helstekt uppe i sörmland i somras, hos min son. Han sitter uppe på nätterna å jagar gris han, eller nöffi som han säger ;o).

Har faktiskt lite roliga bilder från det kalaset, när min yngsta son sitter med en hel lårskank å gnager....kanske ska ta å scrappa dem.

man blir ju lite scrapsugen när man ser dina läckra LO:sar.

Kul att du gillar å göra egna dekoratoner....DET GÖR JAG MED! Jätte skoj e det!

Kram på dej å tack för inspirationen!

2009-01-06 @ 12:25:35
URL: http://hoppetossadesign.webblogg.se/
Postat av: lillis70

Snygga tags! Lätt beroende framkallande är det när man väl har börjat :-)

Dina LOs är jätte fina! Gillar dina super heroes, så tuffa!

2009-01-06 @ 12:54:59
URL: http://lillis70.blogspot.com
Postat av: Elisabeth

Låter kul att göra egna dekosar, men vad gör du då?

Där har jag lite dålig fantasi känns det som. Hängen och små böcker har jag gjort och så embossar jag ju utstansat förstås, men mer då? Funderar på nålar med, det är ju läckert på lo´sar....dyker ner bland smyckessakerna igen :D

2009-01-06 @ 17:50:45
URL: http://bettanspysselblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0