Hjärnskakning

Hur går det med husbyggandet då? Jo det tar sin lilla tid men just nu i denna skrivande stund så är mannen med mina bröder där ute och lägger ut värmeslingorna till golv-värmen så vi kan få plattan gjuten till början av veckan som kommer för sen åker vi med husvagnen till Öland i några dar, sista veckan innan våran stora lilla Jonathan ska börja ettan och enda gången vi ska göra nåt ihop allihopa denna sommar, mannen känner väl också att det är tråkigt att inte ha gjort bara vi. Det har bara varit jobb, jobb och åter jobb.

Stackars lilla Marcus, när han skulle gå ur studsmattan häromdan så hoppade Jonathan till så han ramla ut och slog pannan i en stolpe eller kruka, troligen fick han en lättare hjärnskakning och ett blått öga har stackarn nu, i samma stund som han skrek så kommer Emilja in och bara gallskrek hon med, hon hade blivit getingstucken igen stackarn så det var lite cirkus här en liten stund och jag vart lite panikslagen kan jag erkänna, det blev bara att ringa 1177, sjukvårdsupplysningen och fråga om Marcus fick sova eftersom han blev jätte trött men det fick han bara jag höll ett vakande öga över honom hela tiden. Så han inte började spy eller må sämre.

Nu ska jag försöka jaga de äldre till sängen, så vi kan börja öva in nya sovtider innan skoldags, så vi inte går och lägger oss sent och går upp nio som vi har gjort nu ett par veckor.

Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0