Argentinsk liftare...

Äntligen kan jag sitta ner efter en dags jäktande hit och dit. Först på morgon hinna göra matsäck till äldsta grabben och göra flickan till påskkärring. Sen hjälpte jag Uffe att förflytta lekstugan på tomten, för att hålla motvikt fick jag stå inne i lekstugan medans han lyfte upp den med traktorn, lite otäckt och pirrigt var det där.
Sen in till Linköping och Biltema handla lite grejer, köpte mig äntligen en håltång med, bara 27kr. Sen bar det vidare till Corporate Express och hämta en laserskrivare med scanner och kopiatorfunktion, mannen hade beställt, det tar sån tid med bläckstrålen och blir så dyrt i längden att ta ut vanliga papper. Sen skulle jag till Claes Ohlsson och och köpa flyttlådor, väl där så glömde jag det och fick med mig en massa scrappiz-saker istället. En snabb sväng till Bokia och Allt i lek, där köpte jag mig en hel block med fina papper. Sen bar det av mot Mantorp vid tolv, stanna till vid Statoil i Tornby och skulle köpa mig en baguette och dricka för hungern började göra sig påmind, då kom en liftare och fråga om jag möjligtvis skulle mot Mjölby och om han fick skjuts, jag svarade med min knackliga engelska att visst men jag ska bara till Mantorp, var lite nervös att ta med en liftare när jag var ensam, men han var ingen våldtäksman eller mördare, vi pratade om Tango och Legoland, han kom från Argentina. Nej nu börjar ljudnivån bli lite hög här ska ta hand om barnen nu och sen installera min nya skrivare.

Puss och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0