Bortskämd

Jaha då åkte Karl-Petter ut från Let´s Dance, fick springa över till mamma eftersom hittade inte fjärrkontrollen, allt verkar få fötter här hemma. Inte så konstigt med huset fullt av barn, kusin Cajsa var också här hela dagen.
Uffe kom hem rätt så tidigt idag, innan tre. Har gått och slöat en del och städat och tvättat lite och scrappat och målat några ägg med barnen, de åt upp dem direkt när de hade målat dom klart. Såna är de små.
Farmor och farfar kom igår med varsina påskägg till barnen så då tänkte jag spara godiset som jag köpt som lördagsgodis och sen fick Jonathan 300 kr av de som försenad födelsedagspresent. Eftersom Marcus inte får äta choklad (för mycket mjölk) så då får jag offra mig, Hehe...
Men lite besviken är jag att jag inte har hittat nån MEMMA, det är en finsk efterrättsdessert. Ingen påsk utan memma.
Vi skulle bjuda Marcus faddrar på lite påskmat under helgen uti i stugan mysigt vid brasan, de vill inte riktigt komma hit eftersom vi får inte riktigt vara ifred, det kommer jämnt nån granne när de är här.

Det vart scrappat en del kort här kommer en
image43
Det är till en av Jonathans klasskompisar, det är till en tjej om ni inte har märkt det : )

Sen gjorde jag en LO om mina älsklingar.
image44
Denna tyckte jag själv om, det är ju huvudsaken, Det är fyra nycklar som hänger där, en för varje familjemedlem.
Gick ändå relativt snabbt och att göra. Det tar ju ett tag innan man kommer riktigt in i det här med Scrapbooking, och man provar olika stilar och ju längre man kommer så desto mer törs man experimentera. Men jag är ju trots allt en nybörjare och blir så vimsig av alla ord med quickuts och guttlebug och embossing mm, så det tar nog ett litet tag innan jag börjar med sånt.
Ahh äntligen har jag lite papper och grejer, har känt mig så begränsat av att göra nåt, har fått göra så mycket själv, fast det tycker jag också har varit rätt så roligt men pappren är nog A & O.
Äsch jag lägger ut vad jag köpte igår, vart lite fattigare i pengar men desto rikare i själen när jag får skapa nåt.
image45
Tänk så min man skämmer bort mig, han jobbar så mycket för att vi ska må bra. Älskar han så mycket fastän jag kan vara en riktig gnällig surtant, men han kan ta mig på rätt sätt. Han säger bara Puss på dig min pussgurka när jag tjatar på honom. 

Nu väntar han på mig i sängen

Puss och Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0