Finbesök

Ja då har man sett på House, gillar faktiskt och titta på det, det är inte så många av mina vänner som gillar det men jag gör det så det så...
Det var faktiskt skönt och avreagera sig på den där väggen jag pratade om. Det är/var en skiljevägg mellan två förråd, men det satt som attans. Gubben lånade ut sin sticksåg men bladet till den gick sönder Hi Hi. Äsch jag var nästan klar så det sista gick bra med en Biltema fogsvans. Och sen lite bankande med hammaren och lite Karate-sparkar.
När jag höll på med kvällsmaten så ringde mannen och sa att Jonathans gudfar Stein som vi kallar honom för skulle komma förbi på en fika och gratta honom på födelsedagen, han fick en diskokula med fyra lampor på sidorna. Fränt när mamma ska ha lite fest Ehmm...
Ja det vart ingen Step Up för min del idag, för halsens skull, får nog ta en långpromenad imorgon. Men måste börja konditionsträna ordentligt nu för 1:a Juni ska jag vara med i Tjejtrampet. Vore nog bra om jag kunde skaffa en cykel med så jag kan träna nåt innan. Vill så gärna börja på spinning men men...det finns alltid en men. Min ekonomi har inte vart det bästa på sistone, det är jämt så här de två första månaderna på året, det ska betalas skatt både till bil och husvagn och amorteringar och massa andra utgifter, Nästa grej jag vill investera i är just en cykel till mig.
Tror jag måste fortsätta och pyssla på mammas present, hon skulle få en mini-scrappis-album av oss, kortet är ju klart :) Bilder kommer så småningom på det. 
Angående Marcus mage så har han vart lite bättre idag, bajsat två gånger lite bättre konsistens än t ex igår (om nån vill anteckna det i intresseboken?)  Mitt hjärta blöder när han har vart så dålig med magen, är helt förtvivlat när han har gått ner så pass mycket, min runda härliga bus-unge. Fast just nu känns det nästan som om Emilja kommer lite i kläm, hon får nog inte samma uppmärksamhet som pojkarna, eller? Hon har ju värsta opera-röst ibland så man kan nog inte stöta undan henne så lätt, men med Marcus mage har det varit så mycket energi som jag har lagt ner på honom. Får hitta på nåt med bara henne nån dag, kanske åka till simhallen igen med bara henne, det är mysigt, och sen sitter vi i bastun en liten stund och sen brukar vi sminka oss efter oxå, hon och jag.
 Aj jävlar höll på att glömma, måste packa Jonathans gympa-påse tills imorgon.

God Natt och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0