Lite scrapbooking

Fick så mycket energi idag när jag var ute i lekparken med barnen, solen sken men inte riktigt vårigt än och så blåste det rätt kraftigt. Efteråt orkade jag inte laga mat så vi åkte till Mc Mögel Uupps...Mc Donalds och käka.
Lite trevligt att göra sånt mitt i veckan brukar bara bli så till helgerna.
Har bestämt även om barnen är bättre så får de stanna hemma veckan ut för det kommer lite besök till veckoslutet hit och vill inte smitta ner dem me´för lillpojken där har vart sjuk i två veckor och han har öroninflammation så det blir och att sanera ännu bättre imorgon. Hoppas mag-sjuke-bakterierna är borta nästa vecka, annars kräva ett möte med dagis och säga att man vill och kräver att de stänger en vecka, så man blir av med alla bakterier under tiden kan de sanera allt. Jag har haft barnen hemma mestadels i tre veckor, blir lite putt på de som tar barnen dit ändå. Har pratat med andra föräldrar och de tycker att detta är det värsta magsjuke de vart me om, de blir heller inte av med det.
Nej måste lägga upp en bild av barnen när vi var ute förut.
image7

Tittade på Rent hus förut, a fy faan så äckligt vissa kan ha det. Jag kanske kan ha det stökigt men inte har jag smutsigt, det hör väl till att man städar ett par gånger i veckan och då och då tar en rejäl storstädning.
Det kliar i hela kroppen när jag tittade på det.
Men jag missade HEMMAkanal Lokal, hon programledaren Anna är fru till min mans gamla lumparkompis.
Min man Uffe var där förra året och kaklade deras källare där de har Jacuccin eller nu har de sålt det och köpt ett annat hus i Linköping. De var samtidigt på banken förra fredagen som vi när vi och de skrev på köpekontrakt på våra nya hem, tänkte bara att vad bra liten världen är ibland, om det nu intresserade nån...
Ska forsätta och Scrappa lite till mamma´s present kan visa lite vad jag gjort i boken.
image8

Är ju inte så duktig men alla är vi väl nybörjare nån gång...
Hittade albumet i Tiimari för länge sedan den är 15cm*15cm. Och just nu är min ekonomiska situation så att jag inte har råd och köpa nån pynt, så man får göra allt själv. Skrev ut bokstäverna till Jonathan med min vanliga skrivare. Vill ha en sån där QUICKUTZ som man kan stansa ut bokstäver och figurer med.
Har knappt nåt, ska låna lite stansar av syrran, köpte billigt från Ullared. Undrar om jag kan använda öljetter som jag har när jag syr till scrapbooking? Hmmm...
Ska nog fundera på det nu när jag går och lägger mig...
God natt och Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0