Såå seg...

Är så seg i kroppen, säkert träningsvärken. Idag ska det bäddas rent och städas, för imorgon ska vi till Blåkulla med barnen, näe vi ska väl till mormor, och farmor och farfar med lite kort. Uffe ska jobba sent hela veckan sen var han tvungen och sticka iväg på fredag med och jobba. Så vi får klara oss själva nu.
Det efterlängtade barnbidraget kommer imorgon med, lagom till påsk.
Ska sätta mina Tagetes-frö till att gro nu, det enda blommor jag har lyckats odla från grunden brukar bli närmare hundra plantor, så jag brukar ge till mamma och svärmor några med.
Måste till grannen med och låna hans håltång, eftersom Uffe köpte inte fastän jag bad honom förra veckan när han ändå var i Biltema, där kostar den bara nåt på 27kr, det billigaste jag sett hittills.
Men det är Uffe upp i dan. Världens glömskaste och segaste människa får man leta efter, visst han har ett stort hjärta och ställer upp men det tar tid. Vissa saker får man tjata i åratal på honom för att han till slut ska göra det oftast slutar det att jag gör det själv, borrar i väggar eller nåt dylikt.

Nej nu kallar mina plikter på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0