En drös med kort!

Vi var ju bortbjudna på svägerskans 40-års middag idag på Sjögestad Motell, så himla god mat, känner mig mätt fortvarande.
Hade med mig ett kort jag gjort för länge sen(har visat den här med), sen gjorde jag en extra kuvert till resecheckarna vi och Stefans familj hade skrapat ihop.


På grund av lathet och på brist på egen fantasi så gjorde jag flaskkort till fars dag, tack för det Cyllan. Men glömde köpa lotter till farfar så han får det en annan gång.

 
Sen blev det en del kort igår när jag och syster hade lite julkortsverkstad, tror nog vi pratade mest, men det var kul ändå sen fick jag lära henne en del med stämpling och att chalka och sen visade jag hur man embossa, så idag var hon och köpte sig sina första stämplar och stämpeldyna, alltid roligt när man har nån annan att scrappa med ibland.

Ok här kommer mina fem kort.

Först ut är det denna, God Jul stämpel från Stämpelboden och flickan från Panduro, sen är det några 3-D stickers (paketen)


Sen blev det tre TAG´s kort

Den första ingen vanlig stämpel utom Stämpelbodens Swirl, egengjord blomma vilket jag embossat med lite rött på likaså God Jul texten.


Sen en med Panduros stämpel, återigen har jag använt nåt gammalt "nät" 


Den tredje med Stämpelbodens stämplar och egengjord blomma och lite vass eller vad det är som ser ut som halm.


Och sista kortet

Måste säga att granen är av plåt så det där kortet kommer nog att kosta massor i portot och den ska ju ända till Finland.

Tror att jag har hunnit till hälften med julkorten nu.

God natt på er därute.


Kommentarer
Postat av: Cyllan

Så kul det är att se flask-kort slipsen i olika varianter.

Fina julkort du gjort. Blev inspirerad att göra något nytt med min bakom-knuten-tomte av ditt kort med honom och "halmen"

2008-11-10 @ 14:41:47
Postat av: Helene

Dina julkort är ljuvlig.

Kul att få ett sådant i brevlådan.

Ha det så gott

kramisar Helene

2008-11-11 @ 18:17:31
URL: http://winaos3.blogspot.com
Postat av: Lotta

vilka fina saker du har gjort igen. Nu var det ju en träff här i helgen som gick men det blir en ny den 29:de. Är du inte med på listan ? Anmäl dig på http://groups.yahoo.com/group/ostgotascrap/ så får du all info Annars är du alltid välkommen till mig och leka lite :)

Kram Lotta

2008-11-12 @ 16:08:52
URL: http://www.lottamalm.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0