Jippiii ett kort hunnet.

Gjorde ett kort förra veckan till en utmaning på FL, hann inte och var för trött för att lägga in det här, har inte öppnat datorn sen sist jag uppdatera här.
Men så här ser kortet ut i alla fall.

Fick ju lite användning för mina nya stämplar, har ifs lånat ut dom för det finns andra som verkar ha mer tid än jag att göra kort nu.
Vad har hänt sen sist då?
I helgen var vi och titta på dansavslutningen för Emilja och Cajsa.
Sydde lite hastigt showkläder i temat disco/DJ till Emilja

Men toppen satt inte upp som det skulle så hon fick ta en tunika att ha över, hon valde den själv.


Sen så fick Cajsa gå upp på scenen och hjälpa  Pippi att dra lotter, de drog min och Uffes nummer så fick vi välja grejer till flickorna, Emilja valde en Funky Kidz dricksflaska och Cajsa fick ta min lott och hon valde en Funky Kidz T- shirt.


Sen så sov vi i husvagnen i helgen, och grillat blev det i lördags när det var riktigt varmt ute, så gött när det börjar gå åt rätt håll.
Bygget flyter på bra, nu är alla sovrummen klara med golven med, och halva vardagsrummet med, köks golv ska köpas och garderober, och det går åt, och vad dyrt det är, vill ju ha helväggsgarderober med spegel i sovrummet men vi får se vad det blir. Tyvärr hade jag inte kameran med i helgen men imorgon när jag slutar tidigare kanske jag hinner packa det med, vi ska sova i huset i helgen, men tror inte vi flyttar helt ut än, när inte kök eller toa eller badrum är klart. Men helgen klarar vi av, kan ju laga mat i husvagnen. Så nästa vecka lovar jag att jag sätter ut bilder, fredag eller lördag ska avloppet anslutas, tisdag kommer fläkten ugnen och mickron. Har tapetserat fondväggen i vardagsrummet har dock lite kvar där att göra sen ska jag ta mig an köket. Så det är inte så mycket kvar, gud så skönt det ska bli att flytta ut dit och börja med trädgården och sen ta tag i fasaden och börja göra det med klart, visar en bild som jag tog för ett par veckor sen när jag hade varit och plockat ris med pojkarna


Så utvändigt ser det inte så pjåkigt ut än men det kommer sen.

Glömde nästan att så påskgräset med barnen men vi gjorde det i helgen och se det har kommit upp lite ändå.

Här vattnar Marcus sin "bytta".

Nej nu ska jag sova, upp vid fem as allways, sen blir det en kort dag imorgon, välbehövligt med lite långledigt för jag har jobbat över nästa varje dag nu i två veckors tid. Sen får jag ta min semester veckorna 29-31, det ser vi fram emot, en tripp till finland och en till öland ska hinnas med, sen är det jobb i alla fall till slutet av september eventuellt blir det längre vikariat men vi får se.
God natt (god dag beroende när ni läser) och ät mycket ägg och godis nu i påsk, det ska jag göra, vikten får vi göra nåt åt lite senare.


Kommentarer
Postat av: Zozzo

Jag hittade en maassa härligt i bloggen din som jag tydligen har missat:-O Och nejj jag kan inte skylla på amningshormoner o dylikt så jag skyller på demens;-) Fint påskkort också:-) Kraam

2009-04-08 @ 22:39:00
URL: http://zozzo87scrapbooking.blogspot.com
Postat av: Kicki

Vad stor hon blivit, lilla stumpan!

2009-04-08 @ 22:46:29
Postat av: Cyllan

Vilket härligt påskkort du hann skapa. Synd att du inte orkade/fick tid att skicka in det.

Ha en skön och trevlig påsk-helg

Kram C

2009-04-09 @ 10:59:15
URL: http://h-zon.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0