Sakta men säkert går det framåt...

Nu går tvättmaskinen på högvarv har ju alla julgardiner och sängkläder att tvätta, har ju knappt städat eller tvättat på ett bra tag för jag varit ute på bygget och hållt på, här ser ni första rummet som är klart, det endra rummet som inte har panel på taket, fastän vi gipsat två rum till och jag har satt remsor och spackel på taken så blir det såna skivor som ser ut som träskivor istället, för det tar sån tid att slipa och sätta duk och måla har vi kommit på.

Känner mig nöjd att jag har målat och tapetserat allt helt själv, sen måste jag "bättra" på bården och sudda ut alla blyertsstreck som jag hade som lite hjälp. Dessutom ser ni att hörnen till fönstren är lite lätt rundade.
Kan ni gissa vem som ska ha rummet?

Här ser ni hur det har sett ut innan målarfärgen kommit dit.
Fast detta är Marcus blivande rum.

Här ser ni min egen murare i full action. Så lycklig jag är över att ha honom som min man.

Lite skitigt blir det så därför har vi inte satt några golv än, endast betonggolvet, men det är skönt och behagligt inne ändå eftersom golvvärmen ger en sån skön och jämn värme.

Kommentarer
Postat av: Hoppetossa

Å wow...

det där var nästan magiskt snyggt hörru....verkligen!

God smak du har!

Ja du msåte göra en 10 i topp, det var jätte skoj.

Man ser verkligen att man själv utvecklats å man tar sig tid att titta igenom sina alster.

Jag var ju en scrappare tidigare å det har jag gjort i många herrans år!

Nu är jag väl en scrappande stämplare som gör altered alster mellan arven.

Kram

2009-01-20 @ 10:27:43
URL: http://hoppetossadesign.webblogg.se/
Postat av: Cyllan

Hej på dig!

Att fixa och pyssla i ett hem är också ett sorts pysslande...kräver en hel del tänkande det me.(ler)

Men visst det går inte att jämföra med att få pyssla med "riktiga" pysselsaker.

Kram Cyllan

2009-01-20 @ 11:04:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0