Uppdatering om husbygget...

Lite uppdatering om mitt liv.
Varje ledig stund är vi på bygget och håller på förutom förrigår så åkte vi skridskor på sjön, första gången för Marcus och Emilja. Om jag hade kameran hemma skulle jag kunnat visa lite bilder, får hoppas jag glömt det bygget så jag inte tappat den.
Nu har vi ju reglat och lagt på OBS- och gipsskivor på väggarna till tre rum, två rum och gästtoaletten är kvar, badrumsväggarna muras, de är också nästan klara. Igår var Peter, Uffe´s systers nya kille och hjälpte till där, och Uffe´s syster Ellinor kom dit med mat, det var uppskattat, det Tackar man för. Nu har jag spacklat tre rum och en är så gott som färdigslipat, nu får dottern bestämma vad hon ska ha för färg på väggarna, sen tar jag itu med Jonathans rum, väggarna utåt ska putsas så det kör jag nog bara målarfärg över, tror jag. Köket vet jag ungefär vad vi ska ha för luckor men inget är bestämt än. Men jag fick min vilja igenom så det får bli vitt eller nåt creme, bara jag hittar nåt jag  blir förtjust i. Väggarna har vi hittat färg till det blir Lin har provburken här, var hos några som hade det och vi blev förtjusta över den färgen både jag och Uffe. Sovrummet har jag ju köpt tapeter redan i våras när vi var i Polen och likaså till vardagsrummet. Ska ha en fondvägg med brunt och guld till sovrummet och en fondvägg till vardagsrummet vita med svarta sammetsmedaljongtapeter. Plattor till badrummet blev det ju med då, lite brunt och beige, inte nåt modernt med sticks som folk har som typ pelare utan har en jättefin bård lite antikt grekland över det.

Bilder får ni se allteftersom det blir klart. Sen måste jag framkalla en del om jag nu ska scrappa en album om husbygget, borde kanske börja med det nu kanske, eller så får jag lämna lite till när jag ska på den stora östgötska scrapträffen den 13-14 mars.

Nu börjar huvudvärken som jag vaknade med imorse börjar ge med sig så jag kan gå och äta frukost, eller imorse och imorse, vi har lagt om dygnet lite nu på sistone går och lägger oss sent och vaknar sent, kan ni tänka er att mina barn tillåter mig sova till tio, ibland till elva har det hänt!?!
Good kids mamma har lärt er att sova sent. 

Nej nu ska jag till huset efter frukosten och fortsätta med mitt spacklande och slipande (vilket har varit det tråkigaste)
Hade tänkt ta bort alla julsakerna men nu är det så fint ute med snö och vitklädda träd så jag får ha mitt julsinne kvar lite till men i veckan åker allt ner.

Tjingeling

Kommentarer
Postat av: lillis70

Vad bra och fint kortet på mormor blev!

Du är så duktig!

2009-01-04 @ 15:15:54
URL: http://lillis70.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0