Göra Kälv...

Dottern börjar nog hamna i trotsåldern igen (är 4år och 4 månader), hade såna sammandrabbningar med henne igår. Det börja på morgonen hon vill inte äta, sen hade hon en halvtimme att klä på sig, hon vill göra det själv eller -göra kälv som hon säger. När jag kommer in i rummet så hade hon tagit fram alla strumpbyxor och spritt ut över hela rummet. Inga dög som jag tog fram, då sa jag att då åker vi andra och vi andra började klä på oss ytterkläderna, då helt plötsligt fick hon bråttom.
Sen så skulle hon ner i undervåningen och hämta nån tidning hon ville ha, jag sa att hon hinner inte, vi andra stod i ytterdörren hon skulle promt ner, då vart jag arg och tog med hennes kläder under armen och skulle gå till bilen, då fick hon panik tog på sig skorna och sprang ut  (med bara en tunn tröja och strumpbyxor och skor eftersom jag hade kjolen och ytterkläderna under armen) och hon skrek så grannarna bara glodde, tänkte nu ringer de väl barnavårdsmyndigheterna.
Sa som de var på dagis, de sa med att hon har börjat styra och ställa där med att det var bra att jag gjorde som jag skulle annars kan jag få problem med henne när hon blir stor, att man ska ta ner henne ner på jorden innan det är för sent.
Vid kvällsmaten så var det inget som dög då heller, då sa jag att då får du gå till ditt rum, och det gjorde hon och hon ville inte komma ut på hela kvällen, ville inte ha nån kvällis heller.
Känns lite sisådär att skiljas och lämna på dagis eller att gå och lägga sig osams.
Idag var det helt andra bullar, hon var först uppe, först påklädd, först klar med frukosten och först ute vid bilen
och hon var så kelig så idag, vilen handvändning.
Tänker ofta små barn små bekymmer
stora barn stora bekymmer.
image26
Min söta dotter med sin bestämda min : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0