Till alla tyck-synd-om-migare...

Hade först tänkt att om vi inte blir bjudna nånstans i påsk att om vi skulle ha nåt själva här hemma, men sen kom jag till mina sinnens fulla bruk och tänkte, näe helsike heller, orkar inte passa upp på alla som vanligt.
Tänker under alla år som vi har haft jul hemma hos oss. Det har blivit mer eller mindre att folk bjuder sig själva till oss, vill ju inte vara elak men ibland måste man få ur sig sin frustration.
T.ex. Jag sa till förra julen att jag orkar nog inte ha nåt i år, nä men vi har typ knytis säger alla, vad bra tänkte jag, men som vanligt fick jag och Uffe stå och ordna med det mesta, var nog grannen Kristoffer som gjorde mest mat, fast han var sjuk och kunde knappt stå. Och disken då? Var det nån som kunde tänka sig att hjälpa med det? Neeej! Vi var ju över tjugo personer här. Sen var det lite gnäll att vi vill minsann att tomten kommer tidigt, men herre jösses, ingen hjälpte ju till så stress stress stress har varit våra jular sistone. Sen åkte jag och Uffe på världens influensa under mellandagarna. Så då sa vi att vi inte ska ha nåt till nyår. Men helt plötsligt var det en massa personer här som hade bjudit sig själva, jag sa att jag orkar inte hålla på med nåt, nä men vi ordnar med disken och allt, du behöver inte bry dig om det, sure vem fan var det som fick ta hand om disken och undanplockning av allt och ta hand om alla barn? Jo jag.
Sen efteråt så pratade jag att vi ska åka till fjällen eller nåt sånt nästa år och fira jul så vi är troligtvis inte hemma, för jag sa som det var att jag orkar inte passa upp på vuxna människor mer, då börjar alla säga vad roligt vi följer med!?! Ehh...?Hade faktiskt tänkt åka med bara min familj...
Sen en annan incident förra helgen grannen skulle ha kalas på lördagen och mamma på söndagen, så fräga grannen om hon fick låna det stora trädgårdsbordet jag har i stugan och några extra stolar? Visst får du det, jag fraktade snäll som jag är bordet hit hon fick hämta stolarna själv. Sen användes bordet och stolarna till mammas kalas också, var det någon som hjälpte mig att bära och plocka ihop dessa sen? NEEJ!!! Det fick jag göra.
Sen ska det hela tiden tyckas synd om alla andra, kan ingen fatta att jag är inte heller nån Superwoman...Nä jag ska orka med hur mycket skit, jag är bara en robot. Tack alla ni som tänker på mig...finns det nån? Nej verkar inte som det.
Det här var skönt att få avreagera sig lite, skriver kanske nåt lite senare, måste jobba lite nu. 

Hej...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det finns visst dom som tänker på dig! Det är inte alltid så lätt när man bor en bit bort att komma och hjälpa dig. Hoppas du mår bättre nu...

2008-03-23 @ 20:08:45
URL: http://kicki.ryden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0